Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6.00–8.30
schodzenie się dzieci w przedszkolu
indywidualna praca i zabawa dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek,
przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, organizowanie warunków
do kształtowania prawidłowej postawy ciała, udział dzieci w zabawach ruchowych.
8.30-9.00
przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne
Śniadanie
9.00-11.30
sytuacje edukacyjne – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci w sali i w ogródku, w tym zajęcia języka angielskiego oraz religii, tworzenie warunków do nabywania umiejętności przez działanie, organizowanie działań podtrzymujących i rozwijających umiejętności, zainteresowania i zdolności dzieci, wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności, spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe, samorzutna działalność dzieci z wykorzystaniem kącików zainteresowań, terenu i sprzętu w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe organizowane i inspirowane przez nauczycielkę w sali lub w ogrodzie, indywidualne i zespołowe działania nauczycielki i dzieci uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych
11.30 -12.00
przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne
Obiad
12.00 -14.15
przygotowanie do odpoczynku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Relaks przy muzyce, słuchanie opowiadań, bajek czytanych przez nauczycielkę.
Po odpoczynku zabawy inspirowane przez dzieci, wynikające z własnej aktywności – wspieranie samodzielnych działań dziecka, sprzyjanie spontanicznej zabawie w różnych dziedzinach aktywności, oddziaływania nauczycielek wspierające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych, zabawy, zajęcia i inne działania na powietrzu inspirowane przez dzieci i nauczycielkę, zajęcia dodatkowe opłacane z funduszu gminy
14.15 -14.45
przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe
Podwieczorek
14.45 -17.00
zabawy inspirowane przez dzieci wynikające z własnej inicjatywy i potrzeby aktywności, wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, sytuacje okolicznościowe, rozchodzenie się dzieci do domów.